Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu spoločnoti MIPA Autolack, s.r.o.,
( v ďalšom len VOP )
v zmysle Zák. NR SR č. 108/2024 Z.z.
Čl. I.
Úvodné ustanovenia.
Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami ( v ďalšom len VOP ) sa riadia právne vzťahy medzi obchodníkom
MIPA Autolack, s.r.o., Hraničná 3586, 058 01 Poprad
IČO : 36 481 751
Zápis : OR pri OS Prešov, vl. č. 13 719/P
e-mail : mipa@autolack.sk
a spotrebiteľom, ktorý je kupujúcim tovaru alebo služieb, ktoré obchodník ponúka vo svojom internetovom obchode, a ktorý vystupuje v ako spotrebiteľ v zmysle ďalších ustanovení týchto VOP a príslušných zákonov, ktoré definujú spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy SR, najmä Zák. NR SR č. 108/2024 Z.z., o ochrane spotrebiteľa.
Obchodník je platcom DPH.
Vymedzenie pojmov:
Kupujúci – fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou alebo pri obchodnej praxi nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Obchodník – osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou a z nej vyplývajúcim záväzkom koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Produkt – tovar, služby digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo určenom množstve, teplo, práva, záväzky.
Online trh – služba, ktorá pomocou softvéru vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje spotrebiteľovi uzatvárať zmluvy na diaľku s obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu alebo s inými spotrebiteľmi.
Prevádzkovateľ online trhu – osoba, ktorá prevádzkuje a poskytuje spotrebiteľom online trh, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Trvanlivé médium – prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti ( e-mail, USB kľúč, CD, DVD pevný disk počítača.
Predajnou cenou
a/ konečná cena vrátane DPH a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo určené množstvo produktu,
b/ celkové náklady za jeden mesiac, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo zmluvu o predplatnom s mesačným zúčtovacím obdobím,
c/ celkové náklady za zúčtovacie obdobie, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo o zmluvu o predplatnom s iným ako mesačným zúčtovacím obdobím.
Jednotkovou cenou – konečná cena vrátane DPH a ostatných daní za kilogram, liter alebo inú jednotku množstva, ktorá sa bežne používa pri predaji tovaru.
Tovarom predávaným na množstvo – tovar, ktorý nie je balený a meria alebo váži sa za prítomnosti spotrebiteľa.
Obchodnou praktikou – konanie, opomenutie konania, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná komunikácia vrátane reklamy a marketingu obchodníka, priamo spojené s propagáciou, ponukou, predajom, dodaním alebo poskytnutím produktu spotrebiteľovi.
Odbornou starostlivosťou – úroveň osobitnej schopnosti a starostlivosti, ktorú možno rozumne očakávať od obchodníka pri konaní vo vzťahu ku spotrebiteľovi a ktorá zodpovedá čestnej obchodnej praxi alebo všeobecnej zásade dobrej viery uplatňovanej v oblasti činnosti obchodníka.
Kódexom správania – dohoda alebo súbor pravidiel, ktoré upravujú správanie obchodníka a ku ktorých dodržiavaniu sa obchodník zaviazal vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám alebo obchodným odvetviam, a nie sú stanovené zákonom, resp. iným všeobecne záväzným právnym predpisom.
Spotrebiteľskou organizáciou – právnická osoba založená alebo zriadená na účely ochrany spotrebiteľa.
Čl. II.
Základné práva spotrebiteľa.
Každý spotrebiteľ má právo :
-
právo na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
-
na informácie v rozsahu a za podmienok tohto zákona a právne záväzných aktov Európskej únie,
-
na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,
-
podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa,
-
právo na primerané zadosťučinenie od osoby, ktorá jeho práva porušila,
-
spotrebiteľ nie je povinný vrátiť ani uschovávať produkt, ktorý mu obchodník dodal bez objednávky.
( § 3 Zák. NR SR č. 108/2024 Z.z. )
Čl. III.
Základné povinnosti obchodníka.
Obchodník je povinný :
-
predávať a poskytovať produkt za dohodnutú cenu a doplatky, správne účtovať ceny a doplatky pri predaji a poskytovaní produktu, odovzdať spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny,
-
uviesť v obchodnej komunikácii, ktorá sa od neho vyžaduje, aby na získanie produktu kontaktoval obchodníka na tf. číslo so zvýšenou tarifou alebo sms so zvýšenou tarifou a úplný údaj o jednotkovej cene volania a sms, ktorú je spotrebiteľ povinný uhradiť. Ak vznikne spor o cene za plnenie za volanie alebo sms, dôkazné bremeno znáša obchodník,
-
označiť prevádzkareň na vhodnom a viditeľnom mieste svojim obchodným menom, sídlom alebo miestom podnikania a prevádzkovým časom určeným pre spotrebiteľa predávať použitý, resp. tovar s vadami oddelene od ostatných tovarov, alebo mať tento tovar osobitne označený. To neplatí, ak obchodník predáva výlučne len tovar použitý alebo tovar s vadami.
-
pred uzavretím zmluvy predviesť tovar a prekontrolovať ho pred spotrebiteľom ak o to spotrebiteľ požiada, spotrebiteľovi umožniť prekontrolovanie predávaného tovaru,
-
spotrebiteľovi poskytnúť všetky informácie a dokumentáciu v slovenskom jazyku alebo v inom jazyku, ktorý je pre spotrebiteľa zrozumiteľný a vo forme ustanovenej právnym predpisom, určenej zmluvou alebo na žiadosť spotrebiteľa a to bez dodatočných nákladov.
( § 4, Zák. NR SR č. 108/2024 Z.z. )
Čl. IV.
Objednávka produktu.
Návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho je odoslanie objednávky produktov kupujúcim realizované prostredníctvom elektronického objednávkového formulára, využitím webového sídla obchodníka, prípadne ďalšími komunikačnými prostriedkami.
K uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a obchodníkom dochádza potvrdením objednávky, ktorú spotrebiteľ zaslal vyplnením elektronického objednávkového formulára a obchodník potvrdenie o prijatí objednávky zašle kupujúcemu.
Táto kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením všetkých záväzkov, ktoré z tejto zmluvy vyplývajú.
Zmluva môže zaniknúť aj v iných vymedzených prípadoch, a to najmä dohodou zmluvných strán a odstúpením zo strany kupujúceho.
Obchodník informuje kupujúceho, že v prípade objednania produktov od obchodníka je kupujúci povinný uhradiť cenu produktov formou platby, ktorú si kupujúci zvolil.
Čl. V.
Kúpna cena a platobné podmienky.
Cena tovarov a služieb objednávaných prostredníctvom internetového obchodu ( v ďalšom len kúpna cena ) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky kupujúcim.
Základným platidlom je mena € ( EUR ).
Kúpna cena tovarov alebo služieb uvedených v internetovom obchode obchodníka je celková cena tovarov alebo služieb vrátane DPH a všetkých ostatných daní, pričom je zreteľne uvedená v internetovom obchode obchodníka. V kúpnej cene tovarov a služieb nie sú zahrnuté dopravné ani iné náklady súvisiace s dodaním tovarov a služieb kupujúcemu.
Obchodník je platcom DPH.
Formy dopravy a informácie o formách dopravy sú samostatnou prílohou týchto VOP.
Čl. VI.
Spôsoby platieb.
Za tovar v internetovom obchode obchodníka je možné platiť týmito spôsobmi :
-
tovar na dobierku 4,90€ s DPH
-
platba prevodom na účet 3,50€ sDPH
-
platba Cardpay, Tatrapay, Viamo 3,50€ s DPH
-
osobný odber v predajmi MIPA Autolack, s.r.o Poprad, Hraničná 3586 0€
-
pri osobnom odbere rezervujeme objednaný tovar po dobu 5 pracovných dní.
Výnimku tvorí tovar zaplatený vopred.
Čl. VII.
Dodanie tovaru.
Obchodník je povinný splniť objednávku a dodať tovar alebo služby kupujúcemu najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy, a to v objednanom množstve a kvalite spolu s daňovými dokladmi vzťahujúcimi sa k objednávke a tie ž s inými dokladmi, ak takúé existujú a sú typické pre dané produkty, prípadne služby.
Miestom dodania objednaného tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávke.
Dodanie objednaného tovaru uskutoční vlastnými prostriedkami k rukám kupujúceho, alebo kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie tovaru, alebo prostredníctvom tretích osôb – prepravnými a zásielkovými spoločnosťami.
Dodanie je uskutočnené jeho prevzatím kupujúcim, alebo kupujúcim splnomocnenej osobe na prevzatie tovarov.
Čl. VIII.
Prevzatie tovaru.
Nebezpečenstvo poškodenia na prepravovaných tovaroch a zodpovednosť za škodu na nich prechádza na kupujúceho až jeho riadnym prevzatím, pričom nezáleží na tom, či kupujúci prevezme tovar osobne alebo prostredníctvom splnomocnenej osoby.
Vlastnícke právo prechádza z obchodníka na kupujúceho momentom doručenia a riadneho prevzatia tovaru alebo služby kupujúcim.
Kupujúci má okrem iného právo neprevziať dodaný tovar od dopravcu, najmä pokiaľ je dodané vec iného typu alebo, ak
-
dodanie tovaru je v rozpore s uzavretou kúpnou zmluvou,
-
dodanie tovarov je v poškodenom obale,
-
dodanie tovarov je bez príslušných dokladov.
Pokiaľ dôjde k dodaniu tovarov, tak ako je vyššie uvedené, má kupujúci právo, aby mu obchodník bezplatne a bez zbytočného odkladu dodal tovar v súlade s objednávkou a s dohodnutými podmienkami v kúpnej zmluve.
Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená osoba okrem prepravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný.
Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
Čl. IX.
Prepravné – spôsoby dopravy tovarov a cena za dopravu.
Prepravné náklady predávajúceho nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru uvedeného na internetovej stránke obchodníka. Formy dopravy sú uvedené v samostatnej prílohe.
Čl. X.
Právo na odstúpenie od zmluvy.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote do
a/ 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom a uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
b/ 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 odst. 1, písm. f, tohto zákona, až dodatočne najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, podľa odst. 1/, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do
a/14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odst. 1, písm. a/, alebo
b/ 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odst. 1, písm. b/ ( § 20 ).
Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 odst. 1 písm. f ani podľa odst. 2, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odst. 1 ( § 20 ).
Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa.
Spotrebiteľ je povinný ak chce právo na odstúpenie od zmluvy využiť, toto odstúpenie obchodníkovi oznámiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty na adresu obchodníka, t. j. MIPA Autolack, s.r.o., Hraničná 3586, 058 01 Poprad.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy možno u obchodníka uplatniť v listinnej forme alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, resp. prostredníctvom Formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je sprístupnený na webovej stránke obchodníka.
Ak spotrebiteľ od zmluvy odstúpi znáša náklady na vrátenie tovaru, to neplatí ak obchodník súhlasí, že tieto náklady bude znášať sám, alebo ak si nesplnil zákonom stanovenú povinnosť.
Čl. XI.
Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
Spotrebiteľ je povinný do 14 dní po odstúpení od zmluvy zaslať tovar späť obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie takéhoto tovaru. To neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne sám alebo prostredníctvom určenej osoby.
Spotrebiteľ je oprávnený odoprieť vrátenie tovaru, ktorý nadobudol pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii, kým obchodník nevráti spotrebiteľovi zaplatenú cenu.
Pri takomto vrátení tovaru znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo ním určenej osobe. ( Viac ust. § 21 zákona č. 108/2024 Z. z. )
Čl. XII.
Práva a povinnosti obchodníka pri odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
Obchodník je povinný do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení spotrebiteľa o takejto zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s predmetom zmluvy, vrátane nákladov za dopravu, dodania, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
Nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si tento zvolil iný spôsob dodania ako je najlacnejší spôsob ponúkaný obchodníkom.
Obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako je mu tovar doručený.
Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote 14 dní, ak na základe zmluvy bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné odoslať tovar späť obchodníkovi poštou.
Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy sa zakazuje.
Čl. XIII.
Záverečné ustanovenia.
Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu VOP. Povinnosť písomného oznámenia VOP je splnená umiestnením týchto VOP v internetovom obchodne obchodníka. V prípade zmeny VOP vzťah medzi spotrebiteľom a obchodníkom sa riadi podľa VOP platných a účinných pri uzatváraní zmluvy, a to až do momentu jej zániku.
V Poprade, 2. apríla 2025